lördag 11 januari 2020

Lördagssysslor


Det här är första försöket. Min tanke är att jag ska få till en filtblomma som jag är riktigt nöjd med och sen tillverka flera. Storleken blev ok, och hänget med hjärtan är jag nöjd med, men det ska vara en tunnare, smidigare yllefilt i vitt eller blekt rosa. Vill ha fluffigare känsla och fler kronblad. Annan form på bladen och annan färg.  Jag har ritat nya mallar, men måste ut och leta tyg innan jag kan prova på nytt.
Sådant här roade jag mig med efter hushållsgöromål, veckohandling och stavgång med podd i öronen.
Maken tog sin promenad efter dammsugningen med en podd om ett uppklarat våldtäktsmål.
Jag tog min stavgång efter veckohandlingen med en podd om personlig utveckling.

Vi har lite olika smak vad gäller poddar, böcker och filmer.
Återstår att se om vi båda sitter kvar framför teven och kvällens film Tamara Drew, en brittisk dramakomedi....
Den har fått bra recensioner. För mig brukar det ofta betyda svår och icke sevärd film, medan det är just recensioner som maken går efter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar