måndag 13 januari 2020

Morgonmusik



När mina flickor var små och skulle väckas på morgnarna, smög jag mig in och satte på en kassett  med Majas alfabet på svag volym, ville att dom skulle få vakna mjukt.
Nu har jag hittat vuxenmotsvarigheten.

Maken fick i födelsedagspresent en manick som vi kallar "Hej Google". Det är en liten skärm som lyser med klockslag och så kan man bara säga Hej Google med efterföljande fråga eller be om en rolig historia, höra vad det ska bli för väder under dagen eller som i mitt fall; be om musik:
På morgnarna när jag står och tillagar min frukost säjer jag "Hej Google, spela Nils Landgren". Och den svarar "Ja visst, här kommer Nils Landgren från Spotify spellista.

Alltså den sammetslena rösten i kombination med hur han hanterar trombonen, blir som en smekning och är det ultimata sättet att vakna på!

Prova! Man behöver ingen Hej Google-manick, det finns på You Tube eller Spotify!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar