torsdag 16 januari 2020

Gråa dagar skyndar aldrig på...

... sjöng Winnerbäck.
Och förvisso tycker jag att januari nog är en grå månad, om man med grå menar lite småtrist, men jag vill inte att det ska skynda på mer än vad det gör!
Visst känns det ibland som att man bara jobbar, äter, sover, jobbar, äter, sover. Men den där vardagslunken kanske behövs för att man på riktigt ska uppskatta  tillfällen av lustfyllda händelser.

Och dom får man ju se till att skapa själv!

Vilket jag också planerat lite för ikväll. Två olika lustfyllda aktiviteter har jag undersökt, varav en är bokad och en förfrågan är skickad.
Det är gott att ha saker att se fram emot!


Dessutom har jag den grå månaden till ära, idag fixat mig vackert ljusrosa naglar, varav varje ringfingernagel pryds av pärlemorglitter! 
Så jag har inga gråa dagars själ,
den fagrare glansen är redan här hos mig!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar