torsdag 2 januari 2020

Min nyårshelg

Från ett vintrigt fjäll-landskap till ett grönt Uppsala. Från 2019 till 2020.
Vi har haft fyra fantastiska dygn på Storsätra fjällhotell i Grövelsjöns fjällvärld.





Och min kropp har varit samarbetsvillig och jag har tagit mig fram 6 mil på längdskidor, utspritt på tre dagar. Jag är så stolt, nöjd och tacksam! 



Och som ett tecken på att 2020 kommer innebära glädje, lycka och njutning, så fick vi uppleva magi på himlavalvet, dagen före nyårsafton!
Det hade varit en klar, solig dag med en del blåst. När vi gick mot bastu och badtunna på sen eftermiddag, lystes himlen upp av en serie regnbågsfärgade moln. Fick senare veta att de kallas för Pärlemormoln.  Aldrig sett något liknande. Och så den lilla skärvan till nymåne. Och så den starkt lysande stjärnan Venus. Allt på samma gång.
Det var verkligen magiskt!!

Jag inbillar mig att det bådar gott för det kommande året 2020!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar