lördag 25 januari 2020

Den som lever får se


Nu har jag roat mig med att scrolla fram olika årshoroskop för Oxen 2020. Det finns hur många som helst. Mer eller mindre seriösa. Fast frågar du maken, så är alla oseriösa. Ändå lät han göra sitt för många år sedan, utifrån sina egna födelsedata. Det var mycket som stämde, men han menar att man kan tolka det till att stämma eller inte eftersom det är så luddigt skrivet.
Nåja, man får tro vad man vill, men jag tycker det är spännande!

Som en röd tråd, genom samtliga 10-tal olika jag läste, går att oxens år 2020 är förändringarnas år. Lite udda, eftersom oxen i grund och botten är en person som håller fast vid den valda vägen och gillar rutiner och det invanda, men ogillar förändringar. Planeterna står tydligen så till att det t om kan bli livsavgörande förändringar.
Just det vet jag inte riktigt vad jag känner för, tycker att jag är nöjd med hur jag har det och som den oxe jag är vill jag nog fortsätta ha det så. Men kanske behöver det inte vara negativt. Och det skulle ju kunna vara så att jag plötsligt vinner storvinsten på Lotto och kan köpa mig det där huset med sjöutsikt. Det vore ju en positiv förändring!!
Annars stod det att jag för hälsans skull ska tänka på min kost och min andning det här året. Kosten har jag ju faktiskt tagit tag i, och vad gäller andningen så har jag ju flera knep från yogan jag lärt mig, som jag väl får börja praktisera.
Tja, den som lever får se. Och just att leva är väl den högsta önskan av alla. Känner mig lite sentimental nu, när minnesstunden av Marie Fredriksson på tv står på i bakgrunden. Det är ju inte självklart att man får det.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar