söndag 26 augusti 2018

Vemod och glädje!

Dagen började med att maken bar upp all"kajak-utrustning" på vinden. Den har "legat och väntat" på att komma ut på tur ända sedan 15 juli, när vi kom hem från sommarens enda tält-tur i skärgården. Den här helgen hade vi bestämt att åka ut, tillsammans med goda vänner. Men väderprognosen ställde till det med regn- och åsk-skurar och byig vind, så det var inte läge att ge sig av.
Nu är det slut för den här säsongen, och både maken och jag kände vemod!!

Efter frukosten sa jag; - Nu ska jag förbereda kvällens middag och steka lammkött till en ragu.
Maken sa; - Nu ska jag ta mig för att ansöka om aktiebolag.

Motsatta aktiviteter, kan man säga.

Och motsatt mot vemod är väl glädje. En känsla som jag kände senare idag, när maken, yngsta dottern, pojkvännen, sonhustrun, tre barn-barn och två hundar tillsammans begav oss till Stadsskogens dag som en söndagsutflykt. Det var hästar, nyslungad honung, uppgång i vattentornet, körsång, korv med bröd, brandbilar mm. mm. Efter alla aktiviteter gick vi tillbaka hem och gräddade våfflor. Det är verkligen ren glädje och rikedomskänsla att omges av sin familj!

Och detta fortsätter i morgon för då kommer alla fyra barnen hem på middag!

Mer glädje!

Men nu sover vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar