fredag 3 augusti 2018

Rita något varje dag

Det bor en liten konstnär i mitt lilla barnbarn! Som vi ritat och målat idag!
Först vid bordet med färgpennor och ritblock.
Sen på asfalten med tjocka kritor.
Sist med vattenfärger på papper uppspänt på staketet.
Tror vi skapat i flera timmar.
Och se bara vilka fantastiska ställningar som det går att skapa i!!



Och egentligen borde man alltid ha papper och färg framme, för att sitta en stund varje dag.
Mellan alla sniglar, igelkottar, ugglor och bilar jag ombads måla idag, så fick jag också tillfälle att bearbeta några idéer jag har för kommande veckas broderikurs.
Och ju mer man målar, skissar och ritar, desto fler idéer föds!


Sen måste jag bara visa en annan vy, innan jag släcker ner datorn och kryper till kojs;
Från toan; jag på toaletten, Alfred på pottan och så Massimo mitt emellan...
Inget privatliv här inte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar