lördag 25 augusti 2018

Fullmåne, augustimåne


Har övernattningsgäst, och vi har nyss varit ute på en kvällspromenad. Månen hängde på himlavalvet och lyste upp vår väg. Det är augustimåne och den är i fiskarnas stjärntecken.


Jag gjorde ingen fullmåneritual den här gången, men jag gick och tänkte på att samma fullmåne lyser upp Midnattsloppet i Göteborg, där dottern gav sig iväg klockan 22.

Själv ägnade jag kvällen åt att färdigställa min lilla smyckesgömma.


Jag broderade mig en liten dalahäst, när jag var på Yllebroderikursen på Mora folkhögskola,


Nu blev det även ett par blommor.


Och på insidan ett fint paisleymönstrat tyg. I den här är det tänkt att frakta smycken på resa.

Nu ska jag borsta tänderna och invänta dotterns målgång, innan jag släcker för att sova!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar