söndag 19 augusti 2018

Ett livssyfte hittas inte, det skapas!

Det kommer bli mycket Sofia Sivertsdotter framöver! Jag är helt såld på hennes ord och formuleringar. Det är så klockrent och berör ända in i hjärteroten!

Berörd är jag också över dagen!
Maken och jag hade två planer; 1/att dra iväg till kusten med kajaker 2/att cykla.
Pga blåsten, blev det cykeln, och 9,20 trampade vi iväg med matsäck och badkläder.
Rakt ut i skogen, på smala stigar med rötter och stenar, på grusvägar och på asfalt. Ner till Ekoln vid Vreta udde, via Lurbo och så småningom till Vårdsätrabadet där yngsta dottern och pojkvännen mötte upp. Bad, fika och en skön stunds samvaro i gröngräset, som visserligen var lite regnfuktigt, men tack vare blåsten så torkade det upp riktigt bra och solen värmde så skönt, att jag t om slumrade till en stund efter matsäcken.


Dom här två älsklingarna,


och så lilla vovven som la sin tass på min kind och gosade!

Den utflykten blev en sådan energi-injektion att jag satte igång med kökstjänst när vi kom hem.


Jag gjorde köttbullar på 1,5 kg köttfärs. Många köttbullar blev det.


Jag rostade granola.


Jag bakade bröd.


Och jag gjorde ratatouille, lammrostbiff och gratinerad potatisstomp med parmesan och vitlök till middag. 
Nu kommer den underbara höstmaten och de mysiga söndagsmiddagarna!

Imorgon blir jag med barnbarn och på tisdag är det bio och utgång med syster, så jag räknar med att återkomma här på onsdag!

Och så ännu en Sofia;

När livet utmanar, påminn oss om att tröst och nya vyer väntar bakom nästa hörn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar