tisdag 7 augusti 2018

Flitens lampa lyser

Vår broderisal är oerhört varm. 
Ikväll stod fönstren på vid gavel, men inte en vindpust rörde trädkronorna utanför fönstret,  termometern stod fortfarande på över 20 grader och Siljan låg alldeles spegelblank, så det gav inte så värst mycket svalka med öppna fönster. Jag var färdig med det jag föresatt mig strax efter klockan nio, så då tog jag en kort promenad ner mot vattnet. 
När jag passerade lektionssalarna i de olika huskropparna, var flera fönster öppna och skapandet fortfarande i full gång. Från ett fönster hördes någon öva en sonat på piano. Från ett annat hördes stickmaskinernas karakteristiska dragljud. Från ett tredje såg jag hur man var i färd med att konstruera mönster och prova toiler.
En härlig mix av olika former av skapande!



Så här fint var det nere vid sjön ikväll, Jag njuter av att ha promenadavstånd till detta! Och även om jag hade med mig 3 myggbett tillbaka på rummet, så känner jag mig så tillfreds med denna dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar