torsdag 30 augusti 2018

Roligt på jobbet

För mina årskurs 8-elever hade jag hade skrivit på tavlan; Kläder påverkar hur vi uppfattas. Hur vi uppfattas påverkar vår självbild. Vår självbild påverkar hur vi är och hur vi mår. Fick igång intressanta samtal med dessa ord.Därefter fick dom göra ett korsord som handlade om dräkthistoria. Sen visade jag också det lilla You tube-klippet nedan.
Fr om den här veckan har min lärarstudent tagit över alla årskurs 8-elever, och hon har presenterat ett spännande projekt där varje elev textilt ska tolka en liten del av ett stort foto, föreställande skolbyggnaden.
Det är så kul, och ska bli så kul, att följa hennes arbete och se hur eleverna tar emot och löser uppgiften.

Och även om jag blev riktigt irriterad på en grupp elever idag, som verkligen inte uppförde sig ok, så tycker jag just nu att jag har ett väldigt roligt arbete! Det känns skönt att jag får känna så, med tanke på att jag tänker att jag inte ska jobba så väldigt länge till. Vi tar ett år i taget, och nu känns det bra!

Titta på den här filmsnutten, den är så bra och visar tidstypiskt mode i 10-cykler under 100 år.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar