onsdag 15 augusti 2018

Drinkar till middag....

Jag var nyduschad och lite sent ute, när jag tog cykeln och trampade ner på stan. Precis i tid för att möta alla hurtiga, gympaklädda människor som skulle på Friskis & Svettis och Mannes Intensivpass klockan 18. Hann tänka; Oj, det borde varit dit jag är påväg!!
Länge sen jag tränade nu......



Men, jag var på väg till 7flaskor. En AfterWork som vi bestämde redan innan vi gick på sommarlov. Bara slöjdlärare, mitt i den första arbetsveckan.
På bilden, den tredje drinken, en Gin & Tonic. Jag startade med en Aperöl (East London Premium Gin, Aperol, Citron, Honung & Öl) Väldigt lättdrucken! Därefter en East & West (East London Premium Gin, Te Citron, Ägg & Socker) Elegant och Fräsch. Sen hade jag egentligen tänkt sluta och dra mig hemåt, eftersom jag idag dragit på mig en mycket irriterande ögoninflammation, det kliar, varar och är varmt, ömt och svullet ända ner på kinden under ögat.
Men jag lät mig lätt övertalas. Vi hade mycket att språka om, vi satt ute under gasolvärmaren och det kändes lätt att leva.
Så idag blev det drinkar till middag!
Tänk så det kan bli ibland....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar