lördag 18 augusti 2018

Lyssna på vad du behöver och gör det bästa av det!

Visst sa jag häromdagen,  att jag var nöjd efter årets sommar och välkomnar hösten. Det stämmer absolut, men det är också så att jag efter all "ute-tid" i sommar kan få lite klaustrofobisk känsla. Jag känner mig snärjd och instängd och längtar ut!

Så blev det lite i morse. Jag vaknade och var fortfarande geggig i mitt högra öga. Fick ögoninflammation i mitten på veckan och jag sköljer med koksalt och smörjer med salva, men det är lite envist. Det bidrog till att jag avstod från att resa ner till Södermanland.


Istället blev det några tvättmaskiner, veckomatsedel med inköp och trädgårdsrens på förmiddagen.


På eftermiddagen blev jag medbjuden på minigolf, med yngsta dottern och pojkvännen.


Och nu ikväll, efter långpromenad och dusch, lagade jag finmiddag med bruschetta, marinerad tonfisk med risotto, lime och sugarsnaps.

Min kära make, känner lite min otålighet inför årstidsskiftningarna, och vid middagen ikväll smidde vi planer inför morgondagen.

Som jag läste på  en blogg vi facebook; Den femte årstiden.
Intressant och tänkvärt. Kanske är det därför jag har ögoninflammation?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar