lördag 11 augusti 2018

Toscabullar, äppelmos och kärlekslås!

Några fotoglimtar från lördagen den 11 Augusti!


På Hönö, i somras, köpte jag de ljuvligaste Toscabullar, och sen dess har jag tänkt att det ska jag baka  när jag kommer hem, Idag var det dags. Massor av smör och socker, men oj, så goda!
Blev eftermiddagsfika i trädgården med maken, dottern och pojkvännen samt sonhustrun och barnbarnet!


Eftersom jag får en stor del av min livsenergi från skapande och handarbete, har jag lovat mig själv
fr o m idag; MINST 30 minuter varje dag! Just det här ska bli en smyckesask att ha med på resa. Ville göra en dalahäst, till minne av den inspirerande Mora-veckan!


Äppelår i år! Maken plockade ner all sommarfrukt och beskar trädet. Jag satte igång att göra äppelmos!

''

Så är veckohandlingen igång efter sommaruppehållet. Det blev tre solrosor med i kundvagnen idag.

Och det bästa fotot av alla;



Taget på snapchat av äldsta dottern i Göteborg, som efter avslutat arbetspass på Liseberg, kom hem till röda rosor och ett kärlekslås. Pojkvännen bjöd på middag på restaurang och på hemvägen, i ösregnet, under paraplyet,  fäste dom låset på en av broarna över dockorna i Eriksberg, och kastade nycklarna i vattnet.

Jag blev så himla rörd och fick gåshud, mitt i äpplemos-kokandet. Så vansinnigt romantiskt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar