fredag 10 augusti 2018

Hem ljuva hem!

Hemma igen efter en knapp vecka!

Ok;  flera av mina blommor mådde inte så bra eftersom dom inte fått vatten och soptunnan stank eftersom den glömts bort att tömmas.
Men jag blev hämtad vid tåget av dottern och vovven, och jag blev överöst av hundpussar. Maken stod iklädd förkläde och lagade middag.
Det dukades i trädgården, och trots att Sirius hade match, tittades det bara när mobilen plingade om att något särskilt hänt.

Ok;  det finns ingen sjöutsikt och följaktligen blev det inte heller något kvällsdopp.
Men vi har vår trädgård där gräsmattan plötsligt börjat skifta i grönt och har vuxit sig hög och vi samlades lite senare runt "Bridget Jones baby" med glass och konjak (även om maken somnade efter drygt halva filmen).

Jag tycker om mitt hus, min trädgård, mina saker och framförallt tycker jag om att komma hem till de mina!

Nu blir det snart vardag, och det blir också bra!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar