torsdag 10 september 2015

Ser fram emot helgen!


Bredvid Islandsbron, där Fyrisåns vatten forsar på, har jag suttit på förmiddagen. Solen gassade skönt. Jag löste ett korsord, drack lite kaffe och åt en muffins, filosoferade över livet och tog med jämna mellanrum emot elevgrupper som skulle svara på en fråga om Pumphuset och få en ledtråd innan dom begav sig mot andra platser i staden. Ett rätt ok sätt att arbeta på, om ni frågar mig.

Dock kom jag inte iväg på min morgonsimning, eftersom jag fick börja dagen med ett möte hos specialpedagogen på skolan. Inte heller hann jag med torsdagsyogan. Var bara tvungen att städa huset, inte gjort på två veckor, och imorgon kommer mina kära kursare. Inte ska dom behöva sova med dammråttorna inte! Var också tvungen att kompletteringshandla, eftersom det inte fanns blåmusslor igår.
Men nu är det rent hus, förberett med sängplatser, pyntat med blommor och lagat en del mat så imorgon kan dom få komma.
Maken, dottern och vovven har jag kört ut.
Maken drar till Edsbyn för att plocka lingon-jättebra, tycker jag! Dottern och vovven ska bo med pojkvännen, blir ingen större skillnad, för bor hon inte där, så bor han här, nuförtiden!
Själv är jag nybadad och laddad för besök, det ska bli roligt!!
Återkommer på söndag med rapport!
Trevlig helg!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar