fredag 25 september 2015

Fredagstrött!!

Jag är trött på fredagskvällar!

I morse när jag läste tidningen, bestämde jag  mig för att besöka ett musikevenemang på Bror Hjorts hus kl 19 ikväll. Det var en folkmusikduo som skulle spela.  Erika & Cecilia, fiol, nyckelharpa och sång. I veckan släppte dom ett album som fick strålande recensioner. Jag var så inställd på att gå.

Sen jobbade jag mina 8 lektioner på raken, hämtade barnbarnet  på dagis och var ute och lekte med honom i två timmar innan jag cyklade hem med honom. Då var tanken att jag bara skulle hem och förbereda maten och sen åka på spelningen.

Men jag blev så trött.

Så vad blev det? Jo, en god skaldjurslasagne  och trevligt umgänge med make och dotter. Sen kom pojkvännen och hämtade upp dottern medan maken och jag började se en film, men den var ganska seg och dålig så vi stängde av. Maken gick i säng och jag satte mig vid datorn.

Jag ångrar att jag inte pallrade mig iväg på den där spelningen, hade säkert blivit piggare av att göra något.

Men, men. Gjort är gjort. Dumt att ångra. Nu går jag och lägger mig. I morgon är jag piggare och nya äventyr väntar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar