torsdag 24 september 2015

...ett irriterande återfall....

Man måste alltid vara närvarande i nuet!!! Jag vet ju det!
Men tydligen var jag inte det när jag åkte från broderi-kursen sist, för idag har jag letat som en galning efter mitt bottentyg till en av broderiuppgifterna vi har i hemläxa. Och det finns verkligen ingenstans.

Jag avskyr när saker försvinner. Man liksom tror inte att dom har försvunnit, tror inte sina egna ögon. Därför tittar man på samma ställe säkert 10 gånger, tror att man misstagit sig de första nio!

Ikväll hade jag tänkt börja arbeta på min hemuppgift. Men den finns alltså inte. Inte någonstans!
Extra surt av två anledningar, 1. den tog ganska många timmar att förbereda 2. den skulle bli en födelsedagspresent till maken.
I ett desperat försök har jag mailat skolan och bett dom kolla upp om den ligger kvarglömd där, det är mitt sista hopp.

Jag har tyvärr varit en sådan som en del prylar "försvinner" för. T ex nycklar. Ofta, ofta ägnade jag massor av tid åt att springa och leta efter var jag lagt hemnycklar, cykelnycklar, bilnycklar.
Det har blivit bättre med åren.

Blivit bättre tack vare att jag nuförtiden är bättre på att vara närvarande i nuet. Jag tror stenhårt på det. Tänk på vad du gör då du gör det! Då minns du var dina prylar är!

Detta var ett litet irriterande återfall......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar