torsdag 17 september 2015

Harmonisk/Oharmonisk

Som färg-glada prickar låg de knallgula björklöven utspridda över den våta cykelbanan när jag cyklade till yogapasset ikväll. Naturens egna konstverk, så vackert.
Harmonisk i sinnet, lagade jag höstmiddag med rödbetssoppa och äppelkaka med vaniljsås.
Lite smått oharmonisk beter sig dock min kropp. Jag bestämde mig i början av augusti, att sluta ta östrogentabletter. Tänkte att nu får det väl ändå vara nog, efter fem år av pillerknaprande. Och jag tycker nog att det gått skapligt, värmevallningarna är inte lika frekventa som tidigare år då jag försökt sluta. Jag tänker att jag ska stå ut. Idag fick jag ändå tipset om en progesteron-kräm. Man ska smörja en klick av en ärtas storlek en gång om dagen, någonstans på kroppen, där huden är som tunnast. Så nu ska jag prova det. Har just suttit och googlat om effekter, och det låter positivt. Vi får väl se hur det går för mig, men värt att prova i alla fall.

Kvällens aktiviteter;  maken hade köpt hem brännvin, så nu har vi förberett inför jul och satt årets julsnaps.


 
Och så quiltade jag babytäcket med bladformationer, på de få enfärgade tyglappar som finns.
Lite ringrostig kände jag mig, men tycker ändå att slutresultatet blev helt ok. Nu ska den bara bandkantas och märkas med namn på babyn.
 
 
På det ett varmbad, och nu sova! God natt.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar