onsdag 16 september 2015

Efter teatern

Att "drabbas" av passion som gör dig totalt uppslukad av en annan människa, så till den milda grad att du utplånar allt annat i din värld. Om det handlade pjäsen "Egenmäktigt förfarande" jag såg, tillsammans med en väninna ikväll. Vi kunde båda finna igenkännande fragment i olika scener, till viss del pinsamma minnen som man förträngt! Jag ville spara vackert formulerade meningar i mitt minne, sådana som man kan vrida och vända på, sådana som nästan gör ont i hjärtat när man hör. Kom på mig vid ett par tillfällen att; det där ska jag komma ihåg. Men när jag sedan cyklade hem och försökte minnas, så var det tomt och borta.

 
Men den här "mannen i mitt liv" är inte borta! Fick den här underbara bilden av hans mamma idag.

 
Och om fyra veckor ska hans lillasyster döpas. Idag köpte jag en "påse smågodis", fin bomullsspets och sidenband. Jag ska sy en liten krage och dophätta. Lillasyster kan inte ha sjömanskrage och matroshatt med mörkblå band!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar