måndag 28 september 2015

Oroliga mamman är tillbaka.....

Min lilla flicka har åkt till Barcelona.

Ja, jag vet, hon är 20 år. Hon ska bara vara borta till på fredag. Hon har med sig en av sina bästa vänner, hennes pojkvän och en kompis till honom.

Men jag minns också hur det var för fem år sedan, när vi var i Barcelona tillsammans med båda döttrarna. Hur vi strosade på La Rambla. Döttrarna strax framför maken och mig. Spanjorer och krog-inkastare var som flugor på sockerbitar.....

Den här veckan är det jag som ansvarar för lilla vovven. Jag åkte hem på lunchen och gick en promenad. Efter jobbet gick vi en riktig långpromenad på 9 km. Därefter åkte jag på ett kombinerat skivstång-och spinning-pass.

Allt för att vara så genomtrött, att jag somnar på stört, och INTE ligger och spelar upp scener med;
närgångna spanjorer, flirtiga kroginkastare, ficktjuvar, drogade drinkar, mörka gränder med skumma personer mm mm

Just allt det som en orolig mamma med livlig fantasi kan inbilla sig.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar