lördag 26 september 2015

Gör om, gör rätt!

Lördagsnöje i Stockholm, tillsammans med svåger och svägerska!
Lunch på Pane Fresco, Paulo Robertos restaurang högst upp i Åhléns-huset. Jag bokade bord igår och det var tur, för kön ringlade sig lång när vi dök upp på utsatt tid.


Fräsch inredning, trevlig personal, fullt med folk och fantastisk mat!! Hit måste jag fler gånger, det fanns så mycket gott att välja på. För dagen valde jag en tonfisk-sallad och ett glas vitt och så till efterrätt en dubbel espresso och den ljuvligaste kaffe- och kardemummaglass!

Efter denna makalösa lunch promenerade vi till Oscars-teatern och föreställningen;

 
som dessvärre visade sig vara ett riktigt bottennapp!! De duktiga skådespelarna till trots, så var det bara fånigt alltihopa. Det kändes som en sådan där amerikansk komedi på tv, med pålagt skratt.
 
Ja, ja, det var väl ändå trevligt att komma iväg och göra något! Solen sken och Stockholm visade sig från sin bästa sida!
 
Väl hemma fixade maken lite gott kvällsplock, medan jag sprättade upp namn och datum på dopklänningen som jag gjort tidigare i veckan. Vita stjälkstygn kändes för trist. Nu blev det rosa och blå kedjestygn, och större bokstäver och siffror. 
 
 
Helt enkelt; Gör om, gör rätt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar