tisdag 2 juni 2015

Tom i huvudet

Det är som vanligt helt galet i skolan så här före skolavslutningen. Elever som planerat dåligt tidigare under terminen, får plötsligt eld i baken och ska göra färdigt sina arbeten. Lektionerna drar ut på tiden och klassrummet blandas med elever från olika klasser varje minut av dagen. Idag hade jag en elev kvar till 18.15!
Jag blir helt tom i huvudet efter sådana här dagar. Torsdag morgon kl 07.00 ska alla betyg vara satta. Jag har inte ens börjat, håller fortfarande på att arbeta mig ner till skrivbordsytan efter min långa frånvaro.

Lovade lägga barnbarnet ikväll efter maten, somnade som en stock, för att vakna en halvtimme senare, alldeles groggy och frusen.

Så den här kvällen blev det inte mycket gjort. Inte ens en promenad eftersom regnet vräker ner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar