tisdag 9 juni 2015

En känsla av frustration!

Jag har försökt lära barnbarnet att blåsa i flera månaders tid. Så gott som varje kväll tänder jag stearinljus och så håller jag tändstickan nära hans mun. Han tycker det är väldigt spännande, men har ännu inte lyckats blåsa med munnen. Med näsan försöker han, men det blir aldrig tillräckligt starkt för att släcka lågan. Idag när vi gick en promenad med vovven, plockade jag av de ulliga maskrosbollarna, och visade honom hur han skulle blåsa så att alla de små duniga fröna skulle flyga iväg. Men såklart tog han till näsan även nu, med den påföljden att säkert 8-10 små fröparaplyn fastnade i hans näsborrar och stack ut som värsta hårbollar. Han såg för roligt ut!

Annars är känslan i mitt liv just nu frustration! Det kryper och kliar i kroppen, och jag har fått herpes, trots att jag äter medicin mot herpes sedan tre månader tillbaka.

Jag tog mina stavar ikväll och försökte gå av mig, men det är en känsla som inte riktigt vill släppa taget.
Får väl ta och lägga mig och blunda, tänka på havet och fokusera på andningen. Kanske känns det bättre imorgon?!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar