torsdag 4 juni 2015

Om du vill se en regnbåge, måste du också stå ut med regnet!



Vilken fantastisk regnbåge som plötsligt uppenbarade sig på himlavalvet ikväll vid 21-tiden! Jag tog bilen och åkte och hämtade yngsta dottern från jobbet, eftersom regnet vräkte ner och det både blixtrade och åskade. Himlen var så svart på ena halvan, medan solen strålade starkt på den andra halvan. Och då uppenbarade sig dubbla regnbågar. Jag var tvungen att stanna bilen och fota.  Var inte ensam om det, när jag kikade ut på Facebook ikväll var så gott som varenda statusuppdatering en bild på en regnbåge!

Det blev middag vid 21.30-tiden, så sedan återstod inte så mycket av kvällen. Känner mig ändå  nöjd eftersom jag satte läsårets alla betyg på 3 1/2 timme, efter lektionsslut. Jag hade en hektisk dag, men fr o m imorgon borde allt ha lugnat ner sig!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar