torsdag 18 juni 2015

Checklista inför sommaren

Nu ligger 53 lediga dagar framför mig! Som 53 oskrivna blad! Visst låter det fantastiskt!

Vilka berättelser vill jag att det ska skrivas på dessa blad?

Jo, där ska stå om en 57-årig tant som njuter av varje stund. Som ser till att ta till vara sina dagar på bästa sätt.
-Där ska stå om glädje och lust.
-Förhoppningsvis ska där beskrivas vackra naturupplevelser, både genom vandring och kajakpaddling.
-Där ska stå om svalornas svirrläten, jasminens djupa doft, sena solnedgångar, regnbågar, mäktiga åskväder och sköna, varma stunder i solstolen.
-Där ska stå om intressanta sommarprogram, om glada middagar med släkt och vänner, om cykelturer på grusvägar, om blåbärsfyllda korgar efter sköna skogsturer med kaffetermos,  om nakenbad i ljumma, stilla skogssjöar.
-Där ska stå om roliga broderiprojekt och läsvärda böcker.
-Där ska stå om smultron på strån, om rödlackade tånaglar, om strawberry margaritas, om känslan när jag kryper ner i sovsäcken i tältet.
-Där ska stå om tidiga stavgångsmorgnar och yoghurttallriken ute på trappen.
-Där ska stå om ljusa, ljumma sommarkvällar och nätter.
-Där ska stå om lyckan av att få leva.

Så nu kanske jag egentligen inte behöver skriva på 53 dagar.....
Fast jag vill inte vara utan min skrivstund på kvällen, så jag får väl snarare se detta som en checklista inför sommaren!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar