torsdag 18 juni 2015

Dag 1, med dagens sommarfaktor!


Dagens sommarfaktor; Linnés döttrar slog -precis idag- ut  med sina bedårande blommor! Vår trädgård är som vackrast så här på försommaren.
Har varit farmor på heltid idag, son och sonhustru behöver all tid till lägenheten nu. Det är beräknat att dom kanske ska kunna flytta in i slutet på nästa vecka.
Barnbarnet och jag roade oss med att;
1. åka och handla midsommarmaten på Ica Maxi - tillsammans med halva Uppsala.......
2. dammsuga och dammtorka mellanvåningen '
3. när Eric sov middag strök jag duk och servetter och lagade pajer till kvällens lilla bjudning
4. vi cyklade till biblioteket och sommarlånade pekböcker till Eric och skönlitteratur till farmor
5. efter middagen blev det långpromenad med gräsplockning, räknar med att kunna göra en gräskrona på midsommaraftons morgon.
6. från kl 18 och framåt hade vi min bror och hustru här på middag och trevlig samvaro. Eric var jätteblyg i början, men snart satt han i bådas knä och kom med sina nya biblioteksböcker, för att få dom lästa.

Och vips så var den första sommarlediga dagen slut! Har jag njutit? Svar JA!
Nu återstår bara 20 minuter av dagen, lagom för några kapitel i min bok.
Snart är det midsommarafton!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar