tisdag 9 juni 2015

Äntligen...

...kunde vi duka för middag utomhus! Så skönt att få sitta ute på altanen och njuta av fisksoppa och vin, gratinerade ostsmörgåsar, rabarberkaka och gräddig vaniljsås. Som vi längtat! Lite spartanskt, jag torkade bara av all pollen och la på de gamla sittdynorna. Förhoppningsvis har jag gott om tid att göra iordning längre fram. Vill gärna styla om altanen en smula!
På förmiddagen var vi med klassen till Fyrisfjädern och spelade badminton. Jag tog med barnbarnet och det fungerade bra ända till han råkade välta omkull min cykel, eller när han tyckte de 14-åriga flickorna i min klass, blev för närgångna.
Eftermiddagen var jag åter i klassrummet för att färdigställa några sömnadsprojekt bl a till skolavslutningen.

 
 
Barnbarnet fick sig ett par mjukisbyxor.

 
Skolassistenten ska få ett fökläde

 
Vinpåse med plats för mandelskorpor till vår rektor.
 
 
 
                 Och mitt mobilfordral, förlorade jag i Göteborg, så jag sydde ihop ett nytt, lite snabbt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar