torsdag 4 juni 2015

Svett är bara fett som gråter...

... så säger Paulo Roberto, den kände f d boxaren, programledaren, skådespelaren, författaren, kocken mm. En man som jag hade mycket svårt för, efter att ha sett honom i något morgontv-program tillsammans med min systerdotter, som då var nybliven sportreporter på tv. I det programmet kändes han extremt dryg och osympatisk. Sedan hörde och såg jag honom några år senare i Kungsträdgården, när han berättade om sitt liv, i samband med att han gav ut en kokbok. Och sedan några veckor tillbaka, följer jag honom på instagram där han lägger ut häftiga bilder och träningspep-citat, så gott som varje dag. Så jag får erkänna att jag har ändrat uppfattning. En person har många olika sidor!! Och han är en driven och smart affärsman som kommer med en hel del tänkvärda uttalanden!
 
Svettats har jag inte gjort idag-tyvärr- träningen har verkligen blivit åsidosatt!!
Men jag har ägnat mig åt tre aktiviteter som jag tycker om.
1. Bakade muffins och småkakor
2. Gick på ett yoga-pass
3. Deltog i en vinprovning

 
Sonen, maken, systern och jag. Tretton olika viner i kombination med smakprover på mat.
Arrangör var "Tre kronor-vin". Var med även i fjol, och då var det bättre viner. Den här gången var det inga "hallelujah-moments"....
 
Och på detta ska jag sova. Imorgon, efter jobbet, åker make, dotter och jag till Göteborg. Återkommer söndagkväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar