söndag 14 juni 2015

Den som tror att ett väl utfört arbete inte behöver göras om, har aldrig rensat ogräs!

 
Idag har nyttigt arbete utförts i hemmet! Tvätt, städning, matinköp och trädgårdsarbete. Maken och jag har också varit och köpt plantor till kryddlandet och till kyrkogården.
 Det behövdes verkligen rensas ogräs efter allt regn, jag höll på i flera timmar, ända tills det kom ännu en störtskur. Fyra stora plastkassar med ogräs fick jag ihop. Men som sagt, ett väl utfört arbete kommer minsann att behöva göras om när det gäller ogräs!
 
 
 
 
Barnbarnet gick nöjd omkring med gräsklipparen, hörselskydd på. Han har tittat väldigt intresserat på farfar, när han klipper gräset. Nu ville han göra lika!
 
Hann inte få ut alla mina egensådda plantor, pga störtskurarna som avlöste varandra resten av kvällen. Men på så sätt slapp jag ändå vattna det jag redan planterat. Och det ser så prydligt och fint ut i vår trädgård.
Nu kan jag sova med gott samvete, och imorgon börjar vårterminens sista arbetsvecka, bestående av tre arbetsdagar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar