lördag 20 juni 2015

Midsommardag

73-årig bröllopsdag, skulle mina föräldrar firat idag. Tidsperspektivet känns hisnande!.

Det har varit midsommardag med minst sagt omväxlande väder. Störtskurar, mulet och kylslaget, däremellan solglimtar och kladdigt varmt. Har haft ansvaret för barnbarnet hela dagen/kvällen då föräldrarna stökat i lägenheten.
Sommarfaktorerna för dagen; en dålig -att pollenallergin som jag drog på mig i fjol, plötsligt slagit till igen och jag har nyst så gott som oavbrutet. När jag inte nyst, har det känts som att jag ska, varpå ögonen liksom svullnar och näsan kliar. Vad är det i luften nu, som jag inte tål?

Den andra sommarfaktorn är positiv och det är naturligtvis att Sommar i P1 börjat. Det var Lena Olin som öppningstalade. Tyvärr missade jag sista kvarten, eftersom lilla Eric vaknade från sin middagsslummer och hade behagat bajsa på sig.

Men om jag orkar någon gång, så kan jag ju gå in på Sveriges radio play och lyssna på slutet där-
Nu orkar jag i a f inte hålla mig vaken längre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar