söndag 21 juni 2015

Ljusa Juni

Sommarsolstånd idag. Ljusare än så här blir det inte. Nog är det en alldeles speciell känsla när man kan gå ut i trädgården och plantera en pelargon och bespruta rosorna mot bladlöss, strax före klockan 23 på kvällen, och det är nästan lika ljust som på dagen.

Det har varit barnbarnet och jag idag också, just nu är det högtryck i lägenheten, men imorgon börjar sonen jobba, efter en veckas semester, så då blir det lite stiltje igen.
Lilla Eric och jag tog en cykeltur genom stadsskogen till trädgården och köpte några blommor till den stora gjutjärnskrukan. Så här blev det;

 
Dagens sommarfaktor: på kvällskvisten, strax innan jag lagade middag, gick barnbarnet och jag en promenad för att leka på en dagisgård. På skolgården bredvid växte massor av Bellis i gräsmattan, jag hade tagit med mig sax, nål och tråd, och nu roade jag mig med att göra blomstergirlanger. Bara för att det blir så fint! En totalt onödig men meditativ sysselsättning, som man kan unna sig att göra när man är sommarledig!

 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar