fredag 13 mars 2015

Praktisera tacksamhet!

Så oerhört priviligierad jag är!!
Jag har fått vara på min broderikurs i två dagar. Där har jag fått maten serverad, fått träffa glada, härliga kvinnor från olika delar av landet, fått grotta ner mig med nål och tråd. (Även om den här omgångens broderiteknik inte hörde till de roligare jag gjort i livet, men mer om det en annan dag!) Fått vara ensam och kunnat bara läsa många kapitel ur en bra bok.
Och så när jag klev av tåget på stationen stod solen lågt och det var en hög, klar luft, så jag bestämde mig för att ta en promenad hem genom stan. Väl hemma kom en glad vovve och ett glatt barnbarn emot mig. Maken stod iklädd förkläde och höll på med fredagsmiddagen. Hällde upp varsitt glas vitt vin, öppnade posten, packade upp. Och så lite Let´s dance på det.
Kan inte ha det bättre!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar