söndag 1 mars 2015

Circle of life...

... eller ; Gör om, gör rätt!
 
 
Yoga

 
Yin och Yang

                                                                       
                                                                          Ljus

Ikväll blev jag så klar med mitt Kantha-broderi!  Ägnade eftermiddagen åt att repa upp stygnen i mitten och så har jag gjort om, och nu känner jag mig mycket nöjd! Kanske ser det inte mycket ut för världen, så här på fotografierna. Men faktum är att det är riktigt fint. Ska bli en kudde när den är monterad.
Man lär ha broderat in sitt lidande och sitt liv i de ursprungliga Kantha-broderierna.
Själv har jag nog koncentrerat mig på att brodera in min balans i livet, som jag sakta men säkert tycker att jag börjar hitta. De tre symbolerna Ljuset, Yin och Yang-tecknet och Yoga Asanas får representera det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar