måndag 23 mars 2015

Den stolta moderns ord


Häromdagen la jag ut en bild på min dotter Karin och beskrev henne med tre goda egenskaper. Sen gav sig  mitt "rättvisetänk" tillkänna. Jag måste väl beskriva mina andra barn också, jag älskar ju dem alla lika mycket och jag är så väldigt stolt över dem alla fyra.
Gustav, den först födda. Kreatören och mångsysslaren som också är så sensibel.
Johan, nummer två i skaran. Den med störst integritet, den glada och barnkära men också den med mest humör.
Karin som är omtänksam, godhjärtad och sprider glädje omkring sig.
Ingrid som också har en stor portion integritet, är oerhört sinnlig och har en god känsla för allt som är vackert.

Finns naturligtvis så många fler sidor hos var och en av dem, men kort beskrivet så känns det som jag ändå fångat deras karaktärer litegrann.

Jag, den stolta modern!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar