torsdag 19 mars 2015

Bättre och bättre dag för dag!

Se där! Nog känns det lite bättre idag!
Barnbarnet storgrät när jag vinkade hejdå för att cykla till jobbet, det kändes i farmorhjärtat minsann. På skolan blev jag nästan överfallen av elever som kom och beklagade sig över att jag varit borta och undrade vad som hänt och när jag skulle komma tillbaka. Tänk så bra att vara borta ibland så dom upptäcker att man kanske inte är så dum ändå!! Slöjdsalen var upp och ner, fick börja med att städa upp och plocka iordning. Sen var det alla loggböcker och att läsa och skriva i. Mail att gå igenom och svara på. Och så alla kollegor som det skulle pratas med. Full rulle till klockan tre, när jag cyklade ner på stan och faktiskt fick både påskpresenter och födelsedagspresent inhandlat. Kände mig nöjd när jag cyklade hem och ännu gladare blev jag av en jättefin blombukett som prydde köksbordet. Min syster hade varit över och lämnat den!  Så blev det lek med barnbarnet tills mamman och pappan kom hem trötta och lite smådeppiga från lägenhetsrenovering, som inte gått så bra. Själv cyklade jag iväg på ett skivstångspass, behöver verkligen stärka upp kroppen så att jag ska klara vardagen med barnlyft! Nu ikväll har jag druckit te och ätit skorpor framför den danska serien Badhotellet och så har jag betalt räkningar, fört kassabok och beställt en e-legitimation. Jag har planerat meny till en av middagarna och skrivit inköpslista. Tänk så mycket man kan få gjort om man bara tar en sak i taget!!
Maken har precis skickat ett "God natt-sms" från Budapest. Han åkte tidigt i morse tillsammans med tandsköterskorna och hygienisten, nu blir det kurs i fyra dagar, och så hoppas dom få se lite av staden. Jag besökte den med mina kollegor för ca 6-7 år sedan, en upplevelserik resa och en vacker stad med mycket historia.
Jo, jo - det blir bättre och bättre dag för dag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar