lördag 14 mars 2015

Don´t cry for me Argentina

...kan inte få melodin ur mitt huvud.
Trots att vi suttit och sett på Melodifestivalfinalen nu ikväll och jag har hummat med till flera av låtarna där. Förresten var det rätt låt som vann; Måns framträdande var suveränt. Har aldrig tyckt något särskilt om honom tidigare. Var mest sur för att han fick överta Allsång på Skansen från Anders Lundin, som är min självklara favorit som allsångsledare. Men ikväll fick Måns upprättelse, han ÄR bra!
Nu kom jag visst bort från det jag började skriva om.

Anledningen till att "Don´t cry for me Argentina", fastnat i mitt huvud är för att vi varit och sett musikalen Evita på Göta Lejon idag. En julklapp från äldste son och sonhustrun. Vi åkte tidigare så vi hann med en lunch innan. Och inte vilken lunch som helst. Det blev en mysig liten fransk krog på Renstiernas gata på Södermalm. Moules Marinée och mousserande vin, fantastiskt gott!


 

 
Därifrån promenerade vi i solskenet till Göta Lejon och en nära tre timmar lång föreställning som var riktigt bra. Charlotte Perelli gjorde en fantastisk insats som huvudrollsinnehavare. Jag såg musikalen 1980 i London, tillsammans med mamma, då spelade Elaine Page  huvudrollen, den var mycket bra, men här och nu tycker jag att man fått till otroligt proffsiga scenbyten, ljus och kläder. Musiken är stundvis lite svår, och ibland försvann textningen men när titellåten sjungs, ja då får man ståpäls, det kan inte hjälpas. Både sonen och jag satt och visslade på den i bilen påväg till Uppsala igen. En bilfärd som bjöd på en fantastisk himmel, solen hade gått ner och färgade horisonten orange-rosa och iskallt blå. Magiskt.
 
Ännu en dag att vara tacksam över!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar