onsdag 11 mars 2015

Njut så ofta du kan!

Törs man njuta av våren nu?? Det är extremt tidigt i år. Koltrasten sjunger, rosenbuskarnas grenar  har fått rosa små "ögon", tulpanbladen sticker upp i rabatten, vi har suttit ute och fikat flera dagar i rad, stans alla sopbilar tvättar gator och sopar upp grus.
Det känns helt galet som vore det mitten på april.
Maken skulle egentligen vara skridskoledare i helgen, men någon is lär det knappast finnas någonstans, även om man förra helgen åkte på Dalälven. Den här veckan har det blåst rejält och varit flera plusgrader, så det frestar nog på de flesta isar.
Jag hade gärna sett att vintern stannat lite längre men den kan nog komma tillbaka än, och då vet jag inte om jag är intresserad. Så det är väl bara att passa på att njuta av våren nu.
Och jag njuter i dubbel bemärkelse just nu, för väskan är packad och i morgon bitti åker jag på kurshelg till Västberga folkhögskola igen!! Det ska bli så roligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar