torsdag 25 september 2014

Varför vänta till på fredag?


Jag fick reda på att jag och vovven skulle vara ensamma hemma. Maken skulle på möte med middag och dottern blev bortbjuden på middag
Vad skulle då jag roa mig med efter yogapasset?
Hade köpt en krabba som var tänkt till imorgon, men så bara slog det mig; VARFÖR ska jag vänta till imorgon?
Alltså blandade jag ihop en god sås, korkade upp en Chablis, tände kandelabern, letade fram nötknäckaren och delade min välmatade krabba mitt itu.
Så satt jag och smaskade, lyssnade på musik och förde dialog med vovven. Hon satt troget bredvid mig men ville definitivt inte ha krabba. Däremot lite tunnbröd med smör kunde hon tänka sig.

För vi ska väl ta till vara våra vardagar och de små ögonblicken?!
Jag är övertygad om att det är meningen med livet!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar