torsdag 18 september 2014

Syjuntan här

Skratten från ikväll sitter nästan kvar i väggarna fastän huset är alldeles tyst nu!

Vi har haft vår lilla syjunta. Två timmars handarbete och så samma tid, drygt, vid fikabordet. Vi hinner avhandla allt mellan himmel och jord på denna tid, och det är väldigt högt i tak med mycket skratt.
Ikväll skickade jag hem alla med varsin novemberkaktus. Jag skar ju ner min stora, gamla moderplanta för ungefär ett år sedan och planterade alla skott, två-tre i varje kruka. Alla tog sig och huset svämmade plötsligt över med novemberkaktusar. Jag har ändå gett bort tre stycken tidigare och ikväll blev jag av med fyra till, nu har jag tre kvar förutom moderplantan.

Alla mina pelargoner har jag släpat till skolan där jag har ett fönster utan element under, så där får dom bo över hösten-vintern. Så nu börjar det bli lite glest på mina fönsterbrädor. Jag får ta och inhandla lite nya krukväxter snart, en sysselsättning som jag tycker om!

Men just nu är det enda jag vill, att få sova! Godnatt




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar