måndag 22 september 2014

Vaken på övertid

Puh!
Nu har jag stått vid spisen i nästan fem timmar. Med ett litet avbrott för att klippa håret på yngsta dottern.
Resultatet blev 5 liter köttsoppa och 4 kg äppelmos, och så hemmagjord pizza till middag.
Moset står ute på svalning, ska snart ösa upp det i burkar och frysa in.
Det är trevligt att pyssla i köket och fylla på i förråden, men nu är jag faktiskt lite trött i ryggen.
Och alldeles tom i huvudet blev jag. Hade så många funderingar när jag stod o rörde i moset, ville skriva om både det ena och det andra, men nu kommer det inget alls.

Kanske var det blåsten som tog med sig mina tankar?! Hela dagen har vinden piskat och min stackars vackra, spröda Petunia som växt sig så stor, blåste omkull och bröts av, trots att den stod skyddad på verandan. Men det är ju en sommarblomma så den levde väl ändå på övertid.

Själv är jag vaken på övertid. Dags att ösa upp det sista moset så jag kan gå och sova sen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar