torsdag 4 september 2014

Septembertorsdag

Mina årskurs sju-elever idag jobbade så otroligt självständigt att jag blev alldeles sysslolös. Tog fram ett eget litet broderi, inspirerad från ullmässan i Österbybruk, för några veckor sedan. Broderade ett litet får med franska knutar i olika nyanser och så plattsöm till huvud och ben.
Det här fick lite för korta ben, jag hann göra ett till sen som fick bättre proportioner, men det blev inget foto på det. På mässan prydde detta får ett par vita tovade vantar, väldigt sött.

Efter jobbet åkte jag hem och fikade ute i trädgården, tillsammans med dottern. Därefter flängde jag runt med dammtrasa och dammsugare. Torsdagar blir städdag i höst.
Klockan fem var det så dags för veckans yogapass och direkt därifrån cyklade jag ner på stan och mötte upp min syster på restaurang "Kitchen & Table".
Hade glömt ta med jacka eftersom det var så varmt när jag åkte på yogan, men tänk att det var fortfarande ganska varmt, så det gick alldeles utmärkt att cykla hem utan jacka, trots att klockan var halvelva på kvällen. Det gick även bra att cykla utan framlyse, även om jag skämdes, men jag mötte iaf ingen polis.
Och imorgon är det fredag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar