måndag 29 september 2014

Here we go again.

Idag påbörjade jag min höstdetox. Här ska rensas. Både kropp och knopp!
Steg upp tidigt och värmde vatten som jag hällde över finriven ingefära och så tillsatte jag pressad citron. När jag druckit det gick jag 4 km stavgång.
Känner mig taggad nu och när jag handlade idag fyllde jag förråden med grönsaker, frukter och bär, frön och nötter, sojamjölk och rödbetsjos.

Det var ingen vanlig arbetsdag utan studiedag. Förmiddagen hade vi eget arbete och på eftermiddagen gick vi igenom skolans Elevhälsoplan. Vi hade en lite smårolig övning där vi delades in i fem grupper och fick varsitt fall som vi skulle dramatisera.
Själv spelade jag en idrottslärare på gränsen till nervsammanbrott som hade en utåtagerande tjej i gruppen som bara störde.
Vi skulle sedan försöka bedöma och skriva hälsoplan utifrån respektive fall.
Skönt att inte bara sitta passiv på föreläsning.

Nu har jag avslutat kvällen med en kopp detox-te, och min plan är att gå och lägga mig en timme tidigare varje kväll för att vara snäll mot kroppen och låta den vila mycket. Planen är ju också att kliva upp tidigare för att börja varje morgon med stavgång, så sömnkvoten blir nog ändå ungefär lika stor som vanligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar