fredag 26 september 2014

Två hundar i huset

Med nylackade naglar och en kopp te sitter jag och tittar på bröllopsinbjudan som kom idag. Den är så fin och det känns så stort att min förstfödda ska gifta sig! Kalla mig blödig, men jag tycker det. Precis som jag tycker det är ofattbart att min andra son har en son.
Äldste sonen och blivande sonhustrun är nere i Göteborg och hälsar på dottern den här helgen. En 30-årspresent från maken och mig. Presenten var egentligen en kajakhelg med övernattning på pensionat i Öregrund, men eftersom maken blev skadad, omöjliggjordes paddlingen den här säsongen.
Göteborg blev väl ett bra byte, bokmässa och allt som det är den här helgen. Men det återstår att se om dom går på den.
I presenten ingick även hundpassning, så idag hämtade vi upp Massimo från hunddagiset och direkt när jag kom från jobbet blev det promenad till hundhagen.
Jag skulle egentligen befunnit mig i Gävle från ikväll, textillärarträff den här helgen. Tyckte dock inte att jag kunde vara borta så mycket, då jag lovat hundvakt. Dottern och maken får ändå ta ansvar från i morgon förmiddag, för då sätter jag mig på Gävletåget.

Nu är det dags att kvällspromenera med vovven!
Återkommer på söndagkväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar