tisdag 16 september 2014

Energisk

Jag fick dåligt sällskap någon gång i natt för när jag vaknade var jag täppt i näsan och hade ont i halsen!
Jobbade mina åtta lektioner på raken med halstabletter och näsdukar i högsta hugg. När de sista eleverna lämnat lektionssalen kände jag mig seg och trött. Meningen var  att jag skulle vidare på en nätverksträff för textillärare, så jag hade tagit bilen till jobbet för att kunna åka direkt. Men när jag satte mig i bilen, så körde den mig hem istället. Jag ringde och förklarade min frånvaro.
Det var ett härligt sensommarväder ute så jag ville inte gå in. Gräset behövde klippas, så jag tog fram gräsklipparen. Så skönt att få vara ute.
Tror bestämt att jag fick energi av den lilla utevistelsen för jag har fått så mycket gjort ikväll. Jag har tvättat två maskiner, lagat hamburgare med hemmagjord pommes frites, bakat limpor och muffins, gjort musli, klippt håret på maken och filat och målat mina naglar framför svt play och den norska serien Hjem.
Jag försöker förtränga förkylningen och håller tummarna för att det inte blir värre än så här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar