onsdag 24 september 2014

Ruggig, brännhet och fisljummen

Kurar med en kanna te, tända ljus, massagekudden i ländryggen och fårskinnsvästen på.
Dottern skulle släppa ut vovven för kvällskissning, men hon vägrade gå ut. Det slog om i väderleken och termometern är nästan nere på nollan. Kan någon fatta att jag badade ute i sjön i lördags??  Det blev höst tvärt!! Lite ruggigt inne också, elementen hinner inte riktigt med att stiga i temperatur när det blir väderomslag så snabbt.
Stackars maken står och väntar på att få komma hem, Han har varit på magnetröntgen på Sophia-hemmet i Stockholm på eftermiddagen och direkt därifrån till tandläkarhögskolan i Huddinge för föreläsning. När han skulle ta tåget hem ikväll var där tydligen en nerriven kontaktledning, så för en och en halv timme sedan visste han inte om han skulle komma med någon buss till Uppsala. På onsdagar stiger han upp 05.30, så jag fattar inte hur han orkar.
Men det man brinner för orkar man ju, säjs det.
Jag önskar att jag brann lite mer på jobbet, just nu känner jag mig bara fisljummen.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar