onsdag 17 september 2014

Vardagslycka!

Att inte reta upp sig på att mitt schema ändrats 6 ggr på 6 veckor, utan istället kliva upp vanlig tid, men utnyttja morgontimmarna till att hinna putsa fönster med min fantastiska Kärcher-maskin.

Att en elev kommer fram efter en lektion och säjer; -Tack för den här lektionen, det var jättekul.

Att få komplimanger från två olika jobbarkompisar om att jag var fin i min röda tröja idag.

Att få en snapchat från dottern i Göteborg, med hennes vardagslycka, i form av en latte och chokladboll i solskenet.

Att komma hem klockan halvsex efter jobbet och mötas av ett nystädat hem, yngsta dottern hade överraskningsstädat, t om våttorkat golven och diskbänken i köket gick att spegla sig i.

Att maken kom hem istället för att åka till tandläkarhögskolans föreläsning, så vi kunde koka kronärtskockor och äta med smör, salt och citron och äta tillsammans.

Att jag hann sy och sätta upp nya gardiner i två rum.

Att förkylningen än så länge inte är värre.

Det är min vardagslycka idag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar