söndag 7 september 2014

Take time to do what makes your soul happy!

Så sant som det är sagt!
Behövde tänka på dom orden idag eftersom jag misströstade lite när jag satte mig och knöt mattfransar på en rulle med trasmattor som ligger oanvända. Ett kort ögonblick kom en dum tanke i mitt huvud; Varför ska jag hålla på och väva när det bara läggs på hög?
Så dumt tänkt! Jag väver för nöjet av att väva, såklart.
Att hålla på med olika typer av handarbete får mig att må bra! Är inte det nog för att fortsätta?!!

Det har varit en skön, kravlös söndag. Skönt sensommarväder och vi gräddade våfflor utomhus till lunch. Jag har varit på radhusvisning tillsammans med blivande sonhustrun. Hon ville ha sällskap eftersom sonen är på Ibiza. Det var ett trevligt litet radhus på 90 kvadratmeter, fräscht och nyrustat med en underbar liten trädgårdstäppa. Utgångspris knappt 3 miljoner, återstår att se var det slutar. Bostadspriserna i den här stan är hemska!
Tycker inte det är så längesedan vi köpte vår första lilla lägenhet på två rum och kök med en liten uteplats i markplan, för 10 000 kronor....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar