tisdag 1 januari 2013

Bröllopsdag

Så var det dags för nya almanackor med oskrivna blad! Jag har suttit och fyllt i min nya röda almanacka för 2013 idag. Längst bak där det finns plats för anteckningar skrev jag; "Respect yourself enough to walk away from anything that no longer serves you, grows you or makes you happy!" Jag skrev "Dina känslor äger dig inte; det är bara bitar av information!" Jag skrev "Saker kommer till mig, lätt och enkelt" Jag är ju lite svag för ord som berör mitt innersta! Vi sov länge idag och när jag kom ner i köket stod en stor bukett med flerfärgade tulpaner på köksbordet. Vi firar 29-årig bröllopsdag idag och maken vet att jag är svag för tulpaner fr om 1 januari och framåt. Det inger vårkänslor! Vi gick en långpromenad och tände ljus på gravarna och i minneslunden. Det var halkigt och slaskigt, det vackra vinterlandskapet vi hade hela december är som bortblåst nu, snön har försvunnit väldigt fort. Maken är glad, för det här innebär att isarna börjar bli åkbara! Så inför morgondagen står termosar färdiga att fyllas med kaffe och choklad på diskbänken och i hallen ligger ispik, långfärdsskridskor och ryggsäck färdiga att tas på inför morgondagens utfärd. Själv planerar jag nog sovmorgon!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar