måndag 28 januari 2013

Miljöombyte

Har suttit hela dagen med min chef och fem kollegor och gått igenom frågeställningar inför skolverksinspektionen som kommer till vår skola någon gång under vårterminen. Kan bara konstatera att jag inte är någon "producera papper-människa". På ett sätt kan jag visserligen erkänna, att som omväxling kändes det lyxigt att få förflytta sig från skolans lokaler till Eklundshof konferensanläggning. Vi satt i ett vackert vindsrum i en av det gamla kasernområdets lokaler. Ett stort härligt fruktfat, levande ljus, vattenkaraffer. 10-kaffe med goda smörgåsar, lunchbuffé i en fantastisk lokal-allt sådant är man inte van vid som kommunalanställd i skolan. Och att få sitta en hel dag utan att bli störd av något elevärende. Så i studiesyfte var det ändå intressant och ett avbrott. Men nog mår JAG bättre av att få skapa något mer praktiskt. Men jag har suttit och stickat i soffan nu ikväll, så jag har fått det lystätet tillfredsställt också.
Och vilken miljö som är mest inbjudande, råder det väl ingen tvekan om??!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar